Готуємося до ДПА з математики
V гімназійний клас
Зразок контрольної роботи з геометрії для 9 класу
Зразок контрольної роботи з алгебри для 9 класу
V гімназійний клас
Зразок контрольної роботи з геометрії для 9 класу
Варіант І
Рівень 1
1.
Знайдіть координати точки О, відносно якої симетричні точки А(-4;1) і В(-2;-3). а) О(-3;-1); б) О(-3;-2); в) О(3;1);
г) О(-1,5;-2,5).
2.
Серед точок А(3;2), В(-2;-3), С(-3;2), D(-3;2) виберіть дві, які
симетричні відносно осі абсцис. а) А і В; б) А і С;
в) В і С; г) С і D.
3.
При паралельному перенесенні точка А(-4;9) переходить у точку А(5;-8). Знайдіть координати точки В, у яку переходить точка В(2;-3) за такого паралельного
перенесення. а)
В(-7;-14); б) В(11;-20); в) В( -3;-4); г) В(7;-2).
Рівень 2
4.
Знайти координати центра симетрії точок А(4;6) і В(2;4).
5.
Паралельне перенесення задається формулами , . Знайти точку в яку
при цьому паралельному перенесенні перейде точка А(2;4).
6.
Побудуйте трикутник, симетричний АВС відносно точки О, яка знаходиться поза площиною АВС.
Рівень 3
7.
Продовження бічних сторін АВ і СD трапеції АВСD перетинаються в точці М. Знайти площу трапеції, якщо
ВС:АD = 4:5, а площа трикутника ВМС
дорівнює 48 см .
Рівень 4
8.
Осями симетрії прямокутника є прямі ; . Одна з його вершин має координати (1;3). Знайти координати
інших вершин прямокутника.
Варіант ІІ
Рівень 1
1.
Знайдіть координати точки В, яка симетрична точці А(-4;3)
відносно точки С(-1;1). а) В(-1;2); б) В(2;-1);
в) В(-2,5;2); г) В(3;2).
2.
Серед точок А(3;2), В(-2;-3), С(-3;2), D(-3;-2) виберіть дві, які
симетричні відносно осі ординат. а) А і В; б) А і С;
в) В і D; г) С і D.
3.
При паралельному перенесенні точка А (-7;10) переходить у точку А(-3;6). Знайдіть координати точки В, у яку переходить точка В(4;-5) за такого паралельного
перенесення. а) В(14;-1); б) В(-6;4); в) В( -10;16); г) В(8;-9).
Рівень 2
4.
Знайти координати центра симетрії точок М(2;8) і Р(6;4).
5.
Паралельне перенесення задається формулами
, . Знайти точку в яку
при цьому паралельному перенесенні перейде точка В(7;8).
6.
Побудуйте трикутник, у який перейде MPK при повороті на кут 90 проти годинникової
стрілки навколо точки К.
Рівень 3
7.
Продовження бічних сторін АВ і СD трапеції АВСD перетинаються в точці М. Знайти площу трикутника АМD, якщо ВС:АD = 3:4, а площа трапеції дорівнює
14 см .
Рівень 4
8.
Діагоналі квадрата лежать на координатних осях. Знайти координати вершин
квадрата, якщо середина однієї з його сторін має координати (2;-1).
Варіант ІІІ
Рівень 1
1.
Знайдіть координати точки О, відносно якої симетричні точки А(5;-6) і В(-7;2). а) О(-0,5;-2,5); б) О(1;2);
в) О(-1;-2); г) О(1;1).
2.
Серед точок А(2;3), В(2;-3), С(-2;3), D(-3;-2) виберіть дві, які
симетричні відносно осі ординат. а) А і В; б) А і С;
в) А і D; г) В і D.
3.
При паралельному перенесенні точка
А(-7;10) переходить у точку А(-3;6). Знайдіть координати точки В, у яку переходить точка В(4;-5) за такого паралельного
перенесення. а)
В(14;-1); б) В(-6;4); в) В( -10;16); г) В(8;-9).
Рівень 2
4.
Знайти координати центра симетрії точок К(5;9) і Р(3;1).
5.
Паралельне перенесення задається формулами
, . Знайти точку в яку
при цьому паралельному перенесенні перейде точка А(4;1).
6.
Побудуйте трикутник, симетричний РМ D при паралельному перенесенні при
якому М D.
Рівень 3
7.
Продовження бічних сторін АВ і СD трапеції АВСD перетинаються в точці М. Знайти площу трапеції, якщо
ВС:АD = 3:4, а площа трикутника ВМС
дорівнює 54 см .
Рівень 4
8.
Осями симетрії прямокутника лежать на координатних осях. Координати однієї
з його вершин (2;3). Знайти координати вершин ромба, для якого вершини даного
прямокутника є серединами сторін.
Варіант ІV
Рівень 1
1.
Знайдіть координати точки В, яка симетрична точці А(-6;5)
відносно точки С(-3;2). а) В(0;-1); б) В(-1;-1); в) В(-0,5;-0,5); г) В(-4,5;3,5).
2.
Серед точок А(2;3), В(2;-3), С(-2;-3), D(-3;-2) виберіть дві, які
симетричні відносно осі абсцис. а) А і С; б) В і D; в) С і D; г) А і D.
3.
При паралельному перенесенні точка А (3;5) переходить у точку А(9;6). Знайдіть координати точки В, у яку переходить точка В(-3;7) за такого паралельного
перенесення. а) В(3;8); б) В(-2;5); в) В( -9;5); г) В(-3;8).
Рівень 2
4.
Знайти координати центра симетрії точок М(8;2) і F(2;8).
5.
Паралельне перенесення задається формулами
, . Знайти точку в яку
при цьому паралельному перенесенні перейде точка В(2;6).
6.
Побудуйте трикутник, у який перейде ВСK відносно прямої, що містить сторону СК.
Рівень 3
7.
Продовження бічних сторін АВ і СD трапеції АВСD перетинаються в точці М. Знайти площу трикутника АМD, якщо ВС:АD = 2:3, а площа трапеції дорівнює
20 см .
Рівень 4
8.
Осями симетрії ромба є прямі ; . Двома його сусідніми вершинами є точки А(-2;3) і В(2;1).
Знайти координати інших вершин ромба.
Варіант І
Рівень 1
1.
Знайти координати точок, симетричних точці А(2;-6) відносно
а) осі абсцис; б)
осі ординат;
в)
початку координат.
2.
Знайти координати центра симетрії точок А(-3;8) і В(-9;6).
3.
Паралельне перенесення задається формулами і . Знайти точку в яку при цьому паралельному перенесенні
перейде точка А(6;-5).
Рівень 2
4.
Накреслити трикутник АВС. Побудувати образ АВС а) при
паралельному перенесенні, при якому ВС;
б) при симетрії відносно точки В.
5.
Паралельне перенесення переводить точку А в точку В. Знайти точку в яку
переходить точка С при даному паралельному перенесенні, якщо А(2;4), В(3;6),
С(-2;3).
Рівень 3
6.
Продовження бічних сторін АВ і СD трапеції АВСD перетинаються в точці М. Знайти площу трапеції, якщо
ВС:АD = 4:5, а площа трикутника ВМС
дорівнює 48 см .
Рівень 4
7.
Осями симетрії прямокутника є прямі ; . Одна з його вершин має координати (1;3). Знайти координати
інших вершин прямокутника.
Варіант ІІ
Рівень 1
1.
Знайти координати точок, симетричних точці В(8;0) відносно
а) осі абсцис;
б)
осі ординат;
в)
початку координат.
2.
Знайти координати центра симетрії точок М(-4;6) і С(-8;10).
3.
Паралельне перенесення задається формулами і . Знайти точку в яку при цьому паралельному перенесенні
перейде точка В(-6;9).
Рівень 2
4.
Накреслити трикутник МРК. Побудувати образ МРК а) при повороті
навколо точки Р на кут 90проти годинникової стрілки; б)
при симетрії відносно прямої МК.
5.
Паралельне перенесення переводить точку А в точку В. Знайти точку в яку
переходить точка С при даному паралельному перенесенні, якщо А(-5;-4), В(-5;2),
С(-3;-5).
Рівень 3
6.
Продовження бічних сторін АВ і СD трапеції АВСD перетинаються в точці М. Знайти площу трикутника АМD, якщо ВС:АD = 3:4, а площа трапеції дорівнює
14 см .
Рівень 4
7.
Діагоналі квадрата лежать на координатних осях. Знайти координати вершин
квадрата, якщо середина однієї з його сторін має координати (2;-1).
Варіант ІІІ
Рівень 1
1.
Знайти координати точок, симетричних точці С(2;-4) відносно
а) осі абсцис;
б) осі ординат;
в)
початку координат.
2.
Знайти координати центра симетрії точок А(-6;4) і К(2;-10).
3.
Паралельне перенесення задається формулами і . Знайти точку в яку при цьому паралельному перенесенні
перейде точка М(2;-3).
Рівень 2
4.
Накреслити трикутник МСD. Побудувати образ МСD а) при паралельному перенесенні, при
якому МС; б) при симетрії відносно точки С.
5.
Паралельне перенесення переводить точку А в точку В. Знайти точку в яку
переходить точка С при даному паралельному перенесенні, якщо А(-1;3), В(-4;5),
С(2;-4).
Рівень 3
6.
Продовження бічних сторін АВ і СD трапеції АВСD перетинаються в точці М. Знайти площу трапеції, якщо
ВС:АD = 3:4, а площа трикутника ВМС
дорівнює 54 см .
Рівень 4
7.
Осями симетрії прямокутника лежать на координатних осях. Координати однієї
з його вершин (2;3). Знайти координати вершин ромба, для якого вершини даного
прямокутника є серединами сторін.
Варіант ІV
Рівень 1
1.
Знайти координати точок, симетричних точці D(-5;-7) відносно
а) осі абсцис;
б) осі ординат; в)
початку координат.
2.
Знайти координати центра симетрії точок Р(5;-11) і F(-3;7).
3.
Паралельне перенесення задається формулами і . Знайти точку в яку при цьому паралельному перенесенні
перейде точка Р(-2;-5).
Рівень 2
4.
Накреслити трикутник KLD. Побудувати образ KLD а) при повороті навколо
точки К на кут 60проти годинникової стрілки;
б) при симетрії відносно прямої LD.
5.
Паралельне перенесення переводить точку А в точку В. Знайти точку в яку
переходить точка С при даному паралельному перенесенні, якщо А(7;-2), В(9;-6),
С(-3;1).
Рівень 3
6.
Продовження бічних сторін АВ і СD трапеції АВСD перетинаються в точці М. Знайти площу трикутника АМD, якщо ВС:АD = 2:3, а площа трапеції дорівнює
20 см .
Рівень 4
7.
Осями симетрії ромба є прямі ; . Двома його сусідніми вершинами є точки А(-2;3) і В(2;1).
Знайти координати інших вершин ромба.
Варіант І
Рівень 1
1.
У скільки разів збільшиться величина, якщо її збільшити на 100%? а) у 100 разів; б) у 50 разів; в) у 2 рази; г) у 1,5 рази.
2.
У коробці лежать 12 кольорових олівців, з яких 2 – сині. Яка ймовірність
того, що навмання взятий із коробки
олівець буде синім? а) ; б) ; в) ; г) .
3.
Людське тіло містить 70% води. Скільки кілограмів води в тілі людини масою 80 кг ? а)
5,6 кг ; б)
56 кг ; в) 24 кг ; г) 2,4 кг .
Рівень 2
4.
За перший день турист пройшов 16
км , що становить 40% довжини туристичного маршруту.
Знайти довжину цього маршруту.
5.
Дано вибірку 3; 12; 14; 21; 0; 16; 2; 3; 7; 4; 3; 2. Знайти середнє
значення вибірки.
6.
На різних полях області пшениця має таку врожайність (кількість центнерів з
одного гектара): 32; 28; 30; 35; 29; 31; 36; 29; 32; 28; 30; 30; 29; 32; 32. Подайте
ці статистичні дані у вигляді таблиці.
Рівень 3
7.
Вкладник поклав до банку 12 000 грн під 7% річних. Скільки грошей буде
на його рахунку через 2 роки?
8.
Змішали 50-відсотковий і 20-відсотковий розчини кислоти та отримали 600 г 30-відсоткового
розчину. Скільки грамів кожного розчину змішали?
Рівень 4
9.
Вкладник поклав у банк 20 000 грн. За перший рік йому було нараховано
певний відсоток річних, а другого року банківський відсоток було збільшено на 2
%. На кінець другого року на рахунку стало 22 048 грн. Скільки відсотків
становила банківська ставка в перший рік?
Варіант ІІ
Рівень 1
1.
У скільки разів збільшиться величина, якщо її збільшити на 200%? а) у 200 разів; б) у 2 рази; в) у 3 рази; г) у 100 разів.
2.
У класі 27 учнів, із них три – на ім’я Максим. Яка ймовірність того, що учня,
якого навмання викликали до дошки, зватимуть Максим? а) ; б) ; в) ; г) .
3.
Із 30 учнів класу на уроці присутні 27. Який відсоток учнів становлять
присутні?
а) 10%; б) 90%; в) 75%; г) 80%.
Рівень 2
4.
В автопарку було 180 автомобілів, з них 117 вантажні. Скільки відсотків
усіх автомобілів становлять вантажівки?
5.
Дано вибірку 7; 11; 13; 3; 7; 2; 7; 3; 32; 37; 5; 9. Знайти середнє
значення вибірки.
6.
За результатами тестування учні одержали такі оцінки: 9; 4; 7; 9; 9; 6; 7;
8; 9; 11; 5; 7; 6; 8; 9; 6; 8; 7; 7; 9; 10; 8; 6; 7; 5; 10; 11; 7; 9; 6.
Подайте ці статистичні дані у вигляді діаграми.
Рівень 3
7.
Вкладник поклав до банку 10 000 грн під 8% річних. Скільки грошей буде
на його рахунку через 2 роки?
8.
Скільки кілограмів 30-відсоткового і скільки кілограмів 40-відсоткового
сплавів міді треба взяти, щоб отримати 50 кг 36-відсоткового сплаву?
Рівень 4
9.
Вкладник поклав у банк 30 000 грн. За перший рік йому було нараховано
певний відсоток річних, а другого року банківський відсоток було зменшено на 6
%. На кінець другого року на рахунку стало 34 320 грн. Скільки відсотків
становила банківська ставка в перший рік?
Варіант ІІІ
Рівень 1
1.
У скільки разів зменшиться величина,
якщо її зменшити на 50 %? а) у 50 разів; б) у 2 рази; в) у 1,5 рази;г) у 0,5 р.
2.
У класі 28 учнів, із них 15 – хлопці. Яка ймовірність того, що першим
учнем, який вранці увійшов до класу буде хлопець? а) ; б) ; в) ; г) .
3.
У саду росте 15 яблунь, що складає 30% усіх дерев саду. Скільки дерев росте
в саду? а)
45 дерев; б) 50 дерев; в) 48 дерев; г) 52 дерева.
Рівень 2
4.
Скільки кислоти міститься в 23
кг 9-відсоткового розчину?
5.
Дано вибірку 2; 4; 6; 6; 6; 7; 9; 9; 11. Знайти середнє значення вибірки.
6.
Виміривши зріст учнів у класі, одержали такі результати (у сантиметрах):
168; 166; 167; 165; 169; 162; 163; 164; 169; 167; 162; 163; 165; 164; 166; 167;
168; 170; 169; 166; 165; 163; 1644 169. Подайте ці статистичні дані у вигляді діаграми.
Рівень 3
7.
Вкладник поклав до банку 40 000 грн під 8% річних. Скільки грошей буде
на його рахунку через 2 роки?
8.
Маємо два сплави, один з яких містить 40% цинку, а другий – 30%. Скільки
кілограмів кожного з них треба взяти, щоб отримати 180 кг сплаву, який містить
34% цинку?
Рівень 4
9.
Банк надав підприємцю кредит в сумі 100 000 грн на 2 роки під певний
відсоток річних. Через рік цей відсоток було збільшено на 4 %. На кінець
другого року підприємець повернув банку 148 800 грн. Під який відсоток
було надано кредит у перший рік?
Варіант ІV
Рівень 1
1.
У скільки разів зменшиться величина, якщо її зменшити на 75%? а) у 75 разів; б) у 2 рази; в) у 3 рази; г) у 4 рази.
2.
На полиці стоїть 10 книг, із них дві – з математики. Яка ймовірність того,
що навмання взята з полиці книга буде книгою з математики? а) ; б) ; в) ; г) .
3.
У класі 25 учнів, із них 22 учні займаються спортом. Який відсоток усіх
учнів класу становлять спортсмени? а)
97%; б) 70%;
в) 88%; г) 82%.
Рівень 2
4.
Руда містить 70% заліза. Скільки треба взяти руди, щоб отримати 84 т
заліза?
5.
Дано вибірку 6; 12; 6; 7; 8; 1; 8; 2; 13; 8; 10. Знайти середнє значення
вибірки.
6.
На різних ділянках насіння огірків має таку схожість (у відсотках): 97; 96;
97; 98; 98; 95; 96; 95; 97; 98; 95; 97; 96; 97; 96. Подайте ці статистичні дані
у вигляді таблиці.
Рівень 3
7.
Вкладник поклав до банку 24 000 грн під 5% річних. Скільки грошей буде
на його рахунку через 2 роки?
8.
Маємо два розчини солі, один з яких містить 10% солі, а другий – 15%.
Скільки грамів кожного з них треба взяти, щоб отримати 150 г розчину, який містить
12% солі?
Рівень 4
9.
Вкладник поклав у банк 10 000 грн. За перший рік йому було нараховано
певний відсоток річних, а другого року банківський відсоток було збільшено на 2
%. На кінець другого року на рахунку стало 11 880 грн. Скільки відсотків
становила банківська ставка в перший рік?
Варіант І
Рівень 1
1.
Скільки кислоти міститься у 25
кг 12% розчину?
2.
За перший день туристи пройшли 20 км , що становить 40% всього маршруту. Яка
довжина цього маршруту?
3.
Вартість товару зросла з 160 грн до 164 грн. На скільки відсотків зросла
вартість товару?
Рівень 2
4.
Дано вибірку 4; 5; 5; 6; 7; 7; 8; 10; 11. Знайти середнє значення вибірки.
5.
У коробці лежать 12 карток, пронумерованих числами від 1 до 12. Яка
ймовірність того, що на навмання вийнятій картці буде записано число, яке: а)
кратне 4; б) не кратне ні 2, ні 3?
6.
Вкладник поклав у банк 40 000 грн під 8% річних. Скільки відсоткових
грошей він отримає через два роки?
Рівень 3
7.
Змішали 50-відсотковий і 20-відсотковий розчини кислоти та отримали 600 г 30-відсоткового
розчину. Скільки грамів кожного розчину змішали?
Рівень 4
8.
Вкладник поклав у банк 20 000 грн. За перший рік йому було нараховано
певний відсоток річних, а другого року банківський відсоток було збільшено на 2
%. На кінець другого року на рахунку стало 22 048 грн. Скільки відсотків
становила банківська ставка в перший рік?
Варіант ІІ
Рівень 1
1.
Морська вода містить 6% солі. Скільки солі міститься в 340 кг морської солі?
2.
Робітник одержав 840 грн авансу, що становить 35% його зарплати. Яка
заробітна плата робітника?
3.
У шкільному залі 240 місць. Під час вистави було зайнято 228 місць. Скільки
відсотків місць було зайнято?
Рівень 2
4.
Дано вибірку 3; 3; 4; 5; 5; 8; 8; 8; 10. Знайти середнє значення вибірки.
5.
З натуральних чисел від 1 до 16 включно учень навмання називає одне. Яка
ймовірність того, що це число є: а) дільником числа 16; б) кратним 3?
6.
Вкладник поклав у банк 15 000 грн під 6% річних. Скільки відсоткових
грошей він отримає через два роки?
Рівень 3
7.
Скільки кілограмів 30-відсоткового і скільки кілограмів 40-відсоткового
сплавів міді треба взяти, щоб отримати 50 кг 36-відсоткового сплаву?
Рівень 4
8.
Вкладник поклав у банк 30 000 грн. За перший рік йому було нараховано
певний відсоток річних, а другого року банківський відсоток було зменшено на 6
%. На кінець другого року на рахунку стало 34 320 грн. Скільки відсотків
становила банківська ставка в перший рік?
Варіант ІІІ
Рівень 1
1.
Сплав містить 9% цинку. Скільки цинку міститься у 270 кг сплаву?
2.
В олімпіаді з математики 42 учні стали призерами, що становить 24% усіх
учасників олімпіади. Скільки учнів взяло участь в олімпіаді?
3.
Вартість товару знизилась з 320 грн до 256 грн. На скільки відсотків
знизилася ціна товару?
Рівень 2
4.
Дано вибірку 6; 6; 6; 7; 7; 8; 9; 10; 10. Знайти середнє значення вибірки.
5.
У коробці лежать 12 карток, пронумерованих числами від 1 до 12. Яка
ймовірність того, що на навмання вийнятій картці буде записано число, яке: а)
кратне 3; б) не кратне ні 2, ні 5?
6.
Вкладник поклав у банк 25 000 грн під 7% річних. Скільки відсоткових
грошей він отримає через два роки?
Рівень 3
7.
Маємо два сплави, один з яких містить 40% цинку, а другий – 30%. Скільки
кілограмів кожного з них треба взяти, щоб отримати 180 кг сплаву, який містить
34% цинку?
Рівень 4
8.
Банк надав підприємцю кредит в сумі 100 000 грн на 2 роки під певний
відсоток річних. Через рік цей відсоток було збільшено на 4 %. На кінець
другого року підприємець повернув банку 148 800 грн. Під який відсоток
було надано кредит у перший рік?
Варіант ІV
Рівень 1
1.
Скільки цинку міститься в 24
кг 35% сплаву?
2.
Було зібрано врожай з 18
га , що становить 60% площі поля. Яка площа всього поля?
3.
У кінозалі 480 місць, з яких під час сеансу було зайнято 408. Скільки
відсотків місць було зайнято?
Рівень 2
4.
Дано вибірку 4; 5; 4; 4; 4; 6; 6; 6; 9. Знайти середнє значення вибірки.
5.
З натуральних чисел від 1 до 16 включно учень навмання називає одне. Яка
ймовірність того, що це число є: а) дільником числа 15; б) кратним 5
6.
Вкладник поклав у банк 30 000 грн під 5% річних. Скільки відсоткових
грошей він отримає через два роки?
Рівень 3
7.
Маємо два розчини солі, один з яких містить 10% солі, а другий – 15%.
Скільки грамів кожного з них треба взяти, щоб отримати 150 г розчину, який містить
12% солі?
Рівень 4
8.
Вкладник поклав у банк 10 000 грн. За перший рік йому було нараховано
певний відсоток річних, а другого року банківський відсоток було збільшено на 2
%. На кінець другого року на рахунку стало 11 880 грн. Скільки відсотків
становила банківська ставка в перший рік?
Немає коментарів:
Дописати коментар